1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>

Boot Camp - Katonai kiképzőtábor a sportpályán

A boot camp edzések viszonylag új jelenségek a fitnesz iparában hiszen kevesebb, mint 10 éve tűntek fel. A fegyveres erők fizikai edzésére alapoznak, azaz hosszúak és fárasztóak. Ezért is különböznek a hagyományos edzésektől, de lássuk pontosan miben is :

1.     Úgy néznek ki, mint a hadsereg kiképzőtáborai – Egy csoport ember, sorokban és oszlopokban edz együtt, a kiképzésvezető parancsaira reagálva, rendszerint szabadtéren. Külsőségekben is megegyeznek a módszerek: a kiképzésvezető kiabál és ordít, a jobb eredmény elérése érdekében.

2.     Nincs flanc - A feladatok nagyrészt saját testsúlyos gyakorlatok, különös tekintettel a fekvőtámaszokra, felülésekre vagy hasprésekre, felhúzásokra és a futásra.

3.     Nincs kifogás – A boot camp csoportok mindenféle időjárásban edzenek. Parkban, gyepen, sportpályán találkoznak, bármi történjen is.

4.     Kemény szellemileg és fizikailag – a jó kiképzésvezetők túlhajtják a résztvevőket az általános határaikon, arra késztetve őket, hogy több ismétlést végezzenek. A cél az, hogy gyorsabban és messzebbre menjenek, mint ők hinnék, hogy képesek rá. Ha nem is a sérülésig, de a fájdalomtűrő küszöbig el kell jutni.

A kiképzésvezető

Leszögezhetjük, hogy a sikeres fitnesz - kiképzőtábor kulcsszereplője. Ösztönöz a teljesítményre, motivál arra, hogy több munkát végezzenek a résztvevők, mint amit egyedül végeznének. A kiképzésvezető a saját érzelmi végpontjukon, megállási pontjukon túlhajtja a sportolókat. Egy személy csúcsteljesítményig való lökése azonban nem jelenti a sérülésküszöbig történő hajszolását. Az erőfeszítés hiánya és a gyengeség megkülönböztetése nagyon fontos.

A népszerűség titka

A boot camp sikere a csoportos formában rejlik. A résztvevők bíztatják egymást az edzés alatt. Nem egyedül szenvednek, hóban-fagyban együtt vannak, amiből könnyen szövődnek barátságok.

Mivel a boot camp programokat a fegyveres erők fizikai edzése nyomán alakítják ki, sok a fekvőtámasz, felülés, felhúzás és futás. Ezek közül egyedül a felhúzáshoz kell felszerelés. A gyakorlatok nagy részének csak a saját testsúlyt, vagy könnyű ellenállást szabad magában foglalnia. Így a kis súlyzók, medicin- labdák, vagy a TRX szerepe meghatározó, a magas ismétlésszámmal és a gyorsasági edzés hangsúlyozásával együtt.

Itt ki kell térni a TRX szerepére és mibenlétére. Ez egy felfüggesztéses edzésmódszer, ahol a heveder könnyen felszerelhető bárhová.

Gyakorlattípusok

Ellenállásos edzés – Erőt és állóképességet fejleszt. Pl.: fekvőtámasz, felülés, guggolás vagy bármely olyan gyakorlat, mely súlyzót, vagy gumikötelet, TRX-et használ.

Kardio edzés – Fejleszti a szív és a tüdő hatékonyságát és az állóképességet. Pl.: futás, úszás és minden olyan mozgásforma, melyet emelkedett pulzusszámmal lehet végezni hosszú időn keresztül.

Gyorsasági edzés – Fejleszti a gyors mozgást, és a reflexeket. Pl.: sprint, gumiabroncsok közötti futás.

Robbanékonyságot fejlesztő gyakorlatok. Fejleszti az erőt a mozdulatokban és a rugalmasságot. Pl.:Ugrálás, medicinlabdás gyakorlatok

Nyújtás – Hajlékonyságfejlesztés Pl.: jógapozíció, lábujjérintések.

Címkék:     edző      persoanltraining      sport      személyi edző      fegyveres erő      kiképzés      boot      camp

Tartalom